nedelja, 17. oktober 2021

Skoraj odpihnilo Korošico 2021

Že 22. regata Korošica je bila vsekakor v znamenju obilice vetra, veliko hitrega jadranja in odličnega razpoloženja v floti koroških jadralcev.

Dnevi pred odhodom v Dalmacijo so minevali v skrbi nad vremensko napovedjo, ki je napovedovala orkanski jugo, ki običajno prinese visoke valove in dež, kar pa so nevarni jadralski pogoji. A nagrajeni smo bili z dvema sončnima dnevama in jugom s sunki do 20 vozlov, ki pa je bil še povsem obvladljiv za posadke, in odjadrali smo 5 lepih plovov. Zadnji dan pa smo žal bili primorali pustiti jadra pospravljena, saj je že v marini na trenutke pihalo tudi do 30 vozlov.

Prvi regatni dan smo začeli v lepem sončnem jutru, ob dvigovanju vetra vzhodnih smeri ter ob pričakovanju obrata v jugovzgodnik - jugo z dolgo navigacijo, kar kraljevsko etapo v orco proti jugu in nazaj na sever Murterja. Ta plov je štel tudi kot plov za pršut. Najhitrejšega je čakala noga pršuta!

Na štartu je polovica flote dobro ocenila spremembo smeri vetra in bila na pravi strani regatnega polja, drugi pa smo ob spremembi izgubili višino in si za nameček še mešali veter z drugo floto jadrnic, ki so ravno takrat jadrali svojo smer od Žminjaka proti zahodu. Proti jugu smo iskali vsak svoj najboljši trim in prednostne uzde za najboljšo pozicijo do obrata. Po njem pa z metuljčki mešali veter tistim pred nami in se borili za najboljše uvrstitve. Plov je trajal skoraj 3h in cca. 17nm. Več kot odlično ogrevanje za floto jadralcev, ki je dve leti čakala na izvedbo Korošice v Dalmaciji.

Sledil je transfer do otoka Žut, kjer smo imeli predviden privez. Pred vhodom v marino Žut smo štartali drugi plov dneva. Tehnični plov in dva kroga skoraj olimpijskega trikotnika je najbolje odjadrala ekipa skiperja Hinka Andrejca, ki je v večerni podelitvi prejela nagrado za zmago v prvem plovu - pršut in velikodušno so ga delili s sojadralci ob prijetnem druženju na pomolu marine še dolgo v noč.

Naslednje jutro smo mnogi izkoristili za skok na vrh otoka, kjer smo bili nagrajeni z dušo božajočimi razgledi na okoliške otoke, še posebej lep je bil kot vedno, pogled proti Kornatom. Sledil je skiper sestanek in enotni smo si bili, da izkoristimo dan in izpeljemo tri plove, saj smo vedeli, da po napovedi naslednji dan ne bomo mogli jadrat.

Že ob 10:00 je bil predviden štart prvega plova, ki je bil skrajšana verzija včerajšnjega trikotnika. Odpeljali smo en krajši krog, torej pravi šprint, za ogrevanje in kakšna drama na ciljni črti. Tri posadke so ena ob drugi bok ob boku prijadrale z vetrom proti ciljni črti. Dobili smo novega zmagovalca plova. V super finišu in pospešku v zadnjim metrih je ekipa Aleša Mlakarja glasno praznovala zmago! Hu-ha-hu-ha. Čestitke!

Sledila je krajša navigacija okoli bližnjih otokov. Super kombinacija tehničnega jadranja, navigacije in taktičnih odločitev. Jugo je vlekel že do 20 vozlov. Kljub različnim taktikam glede krajšav jader, smo bile posadke zelo izenačene in spet smo bili priča tesnim bojem, taktičnim izmenjavam v vodstvu in sladko zmago v zadnjih metrih. Najboljši so bili že tretjič na Korošici 2021 jadralci pod taktirko Hinka Andrejca. Za las.

Za zadnji plov dneva in tudi letošnje regate nam je sodniška ekipa z Bojanom Geričom na čelu pripravila dolgo orcanje proti Vrgadi, krog okoli manjših otokov in skozi kanal med celino in Vrgado, spet v orco proti cilju pri Žminjaku. Zaradi močnega juga in visokih valov smo proti jugu napredovali relativno počasi in padla je odločitev o krajšanju regate. Še vedno smo do cilja prejadrali cca 15nm, razmerja med pozicijami se med plovom bistveno niso spreminjala. Premoč na letošnji regati je s še 4. zmago potrdila ekipa Hinka, Stojan pa je z odlično orco prijadral do najboljšega rezultata letošnje regate. Čestitke!

Po celodnevnem jadranju je sledil zaslužen oddih na sidru v zavetrju Murterja in mrzlo pivo ter skok v morje. Po sončnem zahodu smo se vsi varno privezali v marini Hramina. Sledil je dužaben večer in živahna debata ob vseh jadralskih izkušnjah tega in prejšnjega dne. Bravo jadralci in jadralke!

Torek nas je večina preživela na otoku Murter, ker regularnih pogojev za izpeljavo novih plovo ni bilo. Jugo je na odprtem dosegal hitrosti tudi do 40 vozlov. A po dveh intenzivnih dneh pod jadri smo brez skrbi in dobre volje sprejeli tudi to dejstvo. Proti naravi pač ne gre.

Zaključni večer v restavraciji marine Hramina je minil v prijetnem vzdušju in dobri hrani. Ob podelitvi pokalov najboljšim ekipam smo si vsi čestitali za fer in odlično jadranje ter ob nasmejanih obrazih nadaljevali druženje na pomolu in ob zvokih kitare še dolgo v noč.

Čestitke za zmago - ekipa s skiperjem Hinko Andrejc. Drugo mesto so si z zmago v tretjem plovu priborili na barki Aleša Mlakarja, tretje pa je trdno pripadlo skiperju Gregor Andrejcu in ekipi.

Se vidimo naslednje leto! Korošica 2022 vabi medse!