
V nedeljo je vrata zaprla
Internautica 2014, največji mednarodni navtični sejem v Sloveniji, letos že 19.
zapovrstjo. Tudi letos se je v portoroški marini predstavila široka paleta
svetovno znanih razstavljavcev – največji poudarek pa je bilo moč začutiti –
krizi primerno – pri t.i. zelenih plovilih oz. plovilih prihodnosti. Pa ne samo
pri plovilih - letošnja rdeča nit celotne prireditve je bila zelene barve.
Obiskovalci smo lahko videli tako rekoč vse najboljše, kar je med nebom in
morjem lahko videti v Sloveniji s področja
električne mobilnosti: Pipistrelovo
električno letalo, s katerim je zmagal na Nasinem tekmovanju, električni
avtomobil Andreja Pečjaka, s katerim je lani premagal vso električno konkurenco
na reliju Monte Carlo ter nenazadnje obsežno floto Seaway-jevih hibridnih jaht
serije Greenline. Kupci se obnašajo vedno bolj racionalno in niso več razuzdani
potrošniki energije in goriv, kot je bilo, preden se je začela navtična kriza -
ugotavljajo strokovnjaki in dodajajo: rojeva se nova kultura, nova oblika
navtike…

Za koroške jadralce so verjetno
najzanimivejše predstavitve novih jadrnic, ki jih bomo kaj kmalu lahko
preizkusili pri ponudnikih najema. Na sejmu je svetovno premiero doživela
Elanova
Impression 354, desetmetrska lepotica s tremi kabinami (lastniška ima
dve kabini), ki velja za najprostornejšo jadrnico svojega razreda in lahko
sprejme do devet oseb. Namenjena je družinam, ki odkrivajo čare jadranja in
zahtevajo varno jadrnico, ki omogoča preprosto, varno in strpno krmiljenje,
hkrati pa zagotavlja zadostno mero jadralskih užitkov. Jadransko premiero sta
prestali
Elanova 320-tica in
Beneteau-jeva Oceanis 38, pa
Dufour-jeva 310.
Nasploh se je po dolgem času na Internautici ponovno predstavil Dufour, ki prav
letos praznuje 50-letnico obstoja. Poleg 310-tice so predstavili še jadrnici 410
Grand Large in 500 Grand Large. Kar nekaj jadrnic pa so predstavili tudi pri
Bavariji.

Letošnji navtični sejem je tako
postregel z dokaj zanimivim programom, ne morem pa se znebiti občutka, da je
kriza v navtični industriji, vsaj v Sloveniji, še vedno zelo močno prisotna.
Vsekakor je bilo na »štantih« opaziti zelo malo razkošja / glamourja, še
posebej pa je manjkalo mičnih hostes, ki jih je bilo pred krizo kar v izobilju…
Je pa zdaj odlična priložnost za morebiten nakup rabljenega plovila, saj so
cene padle tudi do 50%, lizinške hiše pa so na sejmu ponujale še dodatne
ugodnosti v želji, da se znebijo ogromne flote zaseženih plovil.
-----------------------------------
Prispevek pripravil: Aleš Mlakar
Ni komentarjev:
Objavite komentar